RFID-Kanban: CPS®RFID for maksimal forsyningssikkerhet
Raskere, mer oversiktlig, sikrere – radiofrekvensidentifikasjon, eller RFID, er et etablert system for erstatning av materialer i produksjonsindustrien og er en hjørnestein i en effektiv verdikjede. Som systempartner for C-parts har vi tatt i bruk denne teknologien innen industrielle Kanban-systemer for lean lagerstyring, automatisert kartlegging av repetisjonsordre og identifisering av svingninger i etterspørsel på et tidlig stadium. De RFID-baserte Kanban-systemene gir derfor enda høyere forsyningssikkerhet enn ved tradisjonell Kanban-behandling.
CPS®RFID står for ...
- C-parts-løsninger med radiofrekvensidentifikasjon
- Radiooverføring av artikkel- og bindata direkte fra kundens produksjonsanlegg til vårt sentrallager
- Tidlig identifisering av etterspørselssvingninger
- Automatiske repetisjonsordre uten behov for skanning eller manuell registrering
Når du konsumerer videoinnhold på www.wuerth-industrie.com, kan videoleverandøren (YouTube) ha tilgang til å spore og analysere din atferd. Når du velger å konsumere videoinnhold, vil det plasseres en informasjonskapsel på enheten din som registrerer at du har godtatt dette i nettleseren din. Denne informasjonskapselen lagrer ingen personlige data. For mer informasjon, vennligst se vår personvernpolicy og side om personvern og informasjonskapsler.
Du kan også bruke denne lenken for å få tilgang til videoen direkte på leverandørens plattform: https://youtu.be/124SkuLTOt0

RFID-baserte Kanban-systemer – Maksimal sikkerhet for forsyningskjeden
Metoden kort forklart: Utgangspunktet er en stabil brikke med antenne, ofte kalt RFID-merke eller RFID-transponder som festes på det aktuelle objektet i C-parts-området som en etikett på Kanban boksen. Den er flyttbar. Hvert merke er identifiserbart med et unikt nummer for datasikkerhet. Et RFID-system består også av en leseenhet for oppdagelse av transponderen og en sendeenhet for dataoverføring eller automatiske nye ordre av C-parts til produksjonen. Den vesentlige forskjellen mellom systemene ligger i bruken av passive eller aktive RFID-transpondere.
Mens passive RFID-transpondere ikke har egen strømforsyning og får energi til å sende data fra energifeltet som genereres av leseren, har aktive transpondere sin egen strømkilde, for eksempel et batteri, som initierer dataoverføringen.
Vi leverer begge systemene, men foretrekker hovedsakelig systemer med passive RFID-transpondere, da disse er vedlikeholdsfrie. I tillegg kan integreringen av systemer med passive transpondere gjøres sømløst uten endringer i kundens prosesser.
Ulike RFID-systemløsninger – timing er viktig

Kontakt
Vi er der for deg!
Kontakt oss på T +47 61 11 49 00 eller på e-post på salg@wuerthindustri.no

Hjemmesider kan lagre eller kalle opp informasjoner i form av informasjonskapsler i nettleseren din. Det kan være anonyme statistiske data, informasjoner om deg, dine innstillinger eller apparatene du benytter, for å gi en personalisert web-opplevelse eller for at hjemmesiden skal fungere som du ønsker det.
Vi respekterer dine rettigheter angående vern av dataene dine. Derfor kan du avgjøre at du ikke aksepterer enkelte typer informasjonskapsler. Her finner du en oversikt og innstillingene til de informasjonskapslene vi benytter. Ved å kalle opp Datavernerklæring kan du til enhver tid endre disse innstillingene.
Når du lagrer bekrefter du at du har forstått og aksepterer de innstillingene som er oppgitt angående informasjonskapslene.
Würth Industrie Service GmbH & Co. KG registrerer og behandler de personrelaterte dataene i formularet, slik at de kan bearbeide forespørselen din. Legg merke til markeringen av pliktfeltene i formularene. Det rettslige grunnlaget for denne behandlingen av de dataene som er nødvendige er art. 6 avsn. 1 lit. b GDPR, for gjennomføring av kontraktstiltak før kontraktsundertegnelsen Bearbeidelsen av de dataene som du har gitt på frivillig basis skjer på grunnlag av art. 6 avsn. 1 lit. f GDPR. I henhold til dette er en bearbeidelse som er nødvendig for våre interesser tillatt. Våre interesser består i å ha kontakt med dere, kundene våre, forbedre vår rådgivningskvalitet og for at vi lettere skal kunne kontakte deg ved eventuelle spørsmål. De dataene som er registrert lagres hos oss i så lang tid som vi trenger for å behandle forespørselen din og så lenge det er nødvendig å holde kontakten med deg. Deretter slettes de.
Under Datavernerklæring finner du ytterligere informasjoner angående datavern, spesielt angående diner rettigheter når det gjelder informasjoner, rettelser, sletting, begrensning av bearbeidelsen og mulighet for klage. Datavernerklæring